\

blog background

Sunday, 3 March 2013

grandma a.k.a. tok :'(






ehem..

actually..

semalam time aku dok serabot2 buat header blog ni...
*huduh je*

umi panggil aku.

then...

me : nape umi ?
umi : tok dah meninggal. cepat2 solat. lepas tu kite gi chenor teros.gi bagitau nenek cepat.

lepas tu teros la aku pergi umah nenek yang just kat belakang rumah aku.

but then...

aku pelik la.

sape sebenarnye yang meninggal ?

tok or moyang ?

sebab kat chenor, tok yang jage moyang coz moyang dah overdos uzur.

lepas dah siap2 semua, nenek datang umah and teros kiteorang bertolak ke chenor.

and sampai la kat sane sebelom orang solat jenazah.

ku lihat abangku dah sampai kat umah tok tu.

and muke die lain macam. maybe baru lepas nangis.

yelah, tok yang jage abang and along dari kecik lepas mak abang and along meninggal.
*if i'm not mistaken*

and lepas orang dah siap solat, moyang baru sampai dengan tok ki teh.

dari luar rumah lagi moyang dah menangis.  :'(

bile dah kat depan jenazah, moyang cium dahi tok.

time tu memang sebak gile la.

major nangis termasuklah me.
*sobs sobs*

and moyang nangis sampai lah ke lewat petang.

"wok dah tinggal mak..nape tak tunggu mak..wokk...wokkk.."
*moyang's racau*

tok and nenek atas pelamin abang and k.fida
nenek and tok


genap 2 bulan lepas kenduri kahwin abang kat rumah my family..

tok dah pergi..

:'(

so, expected the unexpected.

moyang yang dah umur 90 lebih.

and tok, who is anak moyang.

tok yang pergi dulu.

semua macam tak percaye.

and aku pon..hmm..

it's hard to believe..



we miss u, tok






AL - FATIHAH












No comments:

Post a Comment