\

blog background

Wednesday, 27 February 2013

~ the retainer ~




hye uolls~

apo kabau semuo ?

baik ?

alhamdulillah

^_^

sihat belako kan ?
*nogori's version pulak*

ok.

ni nak cite pasal gigiku yang dah tersusun rapat.

ngee~  ^____^

alhamdulillah, dah debond dah.

debond ?

what the fish ?

debond means dah bukak braces la adik2 sekalian.

ni nak cite pengalaman mase debond.

well,, 

mase doc nak bukak bracket satu2 and nak bukak dawai tu memang la tak sakit sangat.

tak sakit sangat ?

means sakit jugak la ?

well, not really pain.

biase je. 

sakit sikit je.

then, lepas debond tu..

doc wat scaling and macam2 la kat gigi aku.

tak de mase pulak nak tanye die wat ape.

tapi seriously mase wat scaling tu, and time die cuci2 gigi aku..

sakit memang tak terkata.

Allah je la yang tau.

nak2 time scaling nak cuci segale kekotoran yang ade kat gigigigigigigi aku nih gara2 pakai braces.

time tu memang azab gile.

sakit bagai nak rak.

berat nanang bak kate ore klate.

hahahaha.

terleleh jugak la air mate mase tu.

dek terlampau sakit.

grrrrr..

kalau la aku pandai guna alat2 untuk wat scaling tuh,

nak je aku wat kat gigi doc tu biar die tau sakit macam mane.

tak boleh blah sekali mase kumur2,

tengok2 darah keluar.

-____________-

pening kepale sekejap.

dah la memang jenis takot tengok darah.

kalau tengok darah automatik rase macam nak nangis.

cengeng ?

biar lah.

ehem.

takdelah takot, just tak berani je.

hahahaha.

bukan same ke ?

biar la.

ok.

lepas tu dah siap semua benda.

aku dengar sorang doc yang lain cakap....

"bengkaknye gusi die"

yeah.

dan aku rase memang sakit gile dah gusi aku time tu.

tiap kali kumur, tiap kali tu jugak lah keluar darah.

grrrrrrr.

ok.

semua aktiviti menyakitkan tu semalam punye cite.

doc tu cakap suruh aku kumur dengan air garam 3 kali sehari.

for what ?

nak bagi cepat surut bengkak tu lah.

pheww~~

memang aku buatlah tiap2 hari.

taknak sakit punye pasal.

then, hari ni pulak, pukul 11.30

gi klinik lagi sekali.

nak amik retainer pulak.

first time tengok betol2 depan mate.

macam gigi palsu tapi yang tak bergigi.

hahaha.

then, doc tu ajar cara nak pakai and cara nak cabot.

doc laki k.

dah takde doc pompuan agaknye.

-____-

mula2 belajar cara nak pakai tu memang lah excited + bersemangat.

doc cakap kene pakai setiap hari 24 hours except time nak makan and bersukan.

bersukan ?

perlikah ?

tau la aku malas pon.

hahahaha.

then, bila nurse panggil kat kaunter.

die tanye aku belajar kat mane.

dengan pelatnye aku jawab..

"tsengah tsunggu lesult eshpiem"

hahaha.

macam anak sedare aku dah lagaknye.

so, next appointment on 3/4/13.

and now, tengah tahan sakit pakai retainer yang bawah ni.

yang belah atas ok je.

and you know what ?

upper retainer ni macam pengumpul air liur pulak cause air liur terkumpul kat bahagian dalam retainer ni.

bila cabot, berjejeh jejeh meleleh leleh air liur.

mesti korang rase euwwwwwwwwwwwwwwwww kan ?

hahaha.

dah nak buat macam mane lagi ?

baru nak suaikan diri dengan benda alah ni.

doc cakap lame2 nanti ok lah.

hmmmm.

tak suka betol kalau dengar 'lame2' ni.

well,,

i think that's all for tonight.

huhu

^____^

till then,,

BYE BYE

*WISH ME LUCK UNTUK TIDO MALAM NI. SAKIT LA UOLLS. SOBS SOBS*

4 comments:

  1. haha,, semoga berjaya mengekalkan gigimu dengar teratur ='P

    ReplyDelete
  2. hye..
    dtg singgah + follow sini
    meh singgah blog iema pulax ^^
    http://iema90.blogspot.com/

    ReplyDelete